Valuta EUR USD

Verzenden & retourneren

 

Verzenden

Wij versturen met de betrouwbare transporteur GLSWerkkleding versturen in Nederland Wij versturen dagelijks vele bestellingen naar zowel particulieren als bedrijven. Gratis verzending binnen Nederland bij besteding boven de € 50,- (incl. btw). Onder de 50 euro rekenen we verzendkosten a € 7,50. Wij versturen kleine en grote pakketten met GLS en emailen altijd een Track & Trace code op de dag van verzending.

Zelf het aflevermoment bepalen?
Dat kan! Bij alle bestellingen krijgen onze klanten op de dag van verzending een e-mail van GLS waarin ze zelfs vóór de eerste afleverpoging het aflevermoment kunnen aanpassen. Zo weet je zeker dat je de bestelling snel in huis hebt en hoef je niet een dag langer te wachten, zoals bij de meeste andere transportbedrijven.

Ophalen bij een afhaalpunt in de buurt?
Geen probleem! Je kunt uit meer dan 550 GLS PakketShops of GLS-depots kiezen. Dit kun je al doen op de dag van verzending via de GLS verzendbevestigingsmail.
Zoek op de GLS site alvast de dichtsbijzijnde pakketshop.

Wel of niet bij de buren afleveren?
Geef dit aan in het opmerkingsveld van de bestelling of pas je zending aan via de GLS FlexDeliveryService mail op de dag van verzending.

Liever je bestelling meer groen en duurzaam bezorgd?

Liever in de avond je pakket ontvangen? Kies Fietskoeriers, Groen en duurzaam bezorgd!

Overdag druk aan het werk? Wij ook! Daarom vinden wij het belangrijk om onze klanten een snelle en duurzame levering aan te bieden die in de avond bezorgd. Let op: dit kan alleen in de 30+ geselecteerde steden waar Fietskoeriers al actief is. Andere plaatsen wordt alsnog door DHL overdag bezorgd.

Check hier (nieuw venster) of jouw stad avondbezorging heeft.
Selecteer onze nieuwe Fietskoeriers/DHL verzendmethode bij het afronden van je bestelling, dan regelen wij de rest.

 
Bezorging via PostNL
Naast GLS en Fietskoeriers bieden wij ook PostNL aan. Sommige klanten kiezen liever een andere verzendmethode en met deze optie is dat mogelijk. Voor PostNL betaal je binnen Nederland € 7,50 vaste verzend- en handelingskosten en naar België € 19,50. De kosten zijn ongeacht de grootte van je bestelling. Wij versturen ongeveer 1 keer per week via PostNL, dus levertijden zullen met PostNL meestal langer zijn dan wanneer je voor onze standaard GLS verzending kiest. Je ontvangt een Track & Trace code per email tijdens of na verzending.

 

Afhalen

Het is ook mogelijk om je online bestelling af te halen in onze showroom in Groningen. Zodra de bestelling compleet is ontvang je per email of telefoon bericht van ons (dit valt ook binnen de levertijden die je hieronder vindt). Wacht hier dus zeker even op zodat je zeker weet dat je de hele bestelling direct mee krijgt.
Het passen van de kleding doe je gewoon thuis, tenzij er vooraf overleg is geweest voor het passen van maximaal 1 artikel. Omruilen is mogelijk bij overleg met de online klantenservice en kan vervolgens worden afgehaald of verzonden.
Let op: Dit is dus alleen afhalen in Groningen. Voor ophalen bij een GLS afhaalpunt in jouw omgeving is wel eerst een normale verzending nodig. Het afhaalpunt geef je tijdens de verzending zelf door.

Levertijd

De levertijd is meestal slechts enkele dagenDe levertijd gaat in op de dag dat de bestelling is betaald. Alle bestellingen dienen vooraf te worden betaald voordat deze in behandeling worden genomen, tenzij je hebt gekozen voor Achteraf betalen via Klarna (en deze bestelling ook is goedgekeurd door Klarna). 

  • Wij streven ernaar elke bestelling binnen 5 werkdagen te verzenden, tenzij anders aangegeven bij het artikel
  • Voor Blaklader en Mascot artikelen is de levertijd 2 tot 7 werkdagen 
  • Haal je artikelen af in onze showroom in Groningen? Dan ontvang je een email zodra deze klaarstaan.


Alle bestellingen worden met zorg behandeld en wij streven naar uitstekende kwaliteit. Heb je vragen of opmerkingen voor, tijdens of na de bestelling? Laat het ons weten. Wij lossen het graag voor je op.


Ook andere transporteurs zijn mogelijk

Spoedlevering nodig?

Met vooraf overleg met de klantenservice is het ook mogelijk om een spoedzending van een bestelling te ontvangen. Wij checken samen vooraf de beschikbaarheid van jouw artikelen. Voor het checken en de snellere (express) verzending betaal je € 10,00 bij de verzendmethode Spoedlevering in de webshop, kies deze dus direct tijdens het afronden van de bestelling. De leverijd is 1 tot 3 dagen korter dan een normale levering, maar kan dus soms alsnog minimaal 1 werkdag duren. Voor het beste resultaat en zekerheid neem vooraf contact op met de klantenservice. In veel gevallen is het dan ook mogelijk om een andere transporteur dan GLS af te spreken. Zonder enig overleg kiezen wij de snelste methode en is de levertijd niet gegarandeerd.

Levering buiten Nederland (GLS/PostNL)
Belgium België: gratis boven € 75,- (Excl btw), anders € 10,-  (incl. btw) verzendkosten. Levertijd slechts 1 werkdag na verzending.
Duitsland: gratis boven € 100,- (excl btw) anders € 10,-  (incl. btw) verzendkosten. Levertijd 2 a 3 werkdagen.
For our English speaking visitors from Europe: Please note that we cannot ship clothing to countries further than these countries listed above. This is due to the extra time that the orders require and the fact that changes or returns are too expensive for both sides. Please make sure to have a delivery address in The Netherlands, Belgium or Germany, then we are happy to be of service to you.
 

Retourneren en omruilen

Retourneren van jouw bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag proberen en bekijken. Artikelen die op verzoek zijn bedrukt met tekst of logo kunnen niet retour gestuurd worden.
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Betreft het een verkeerde levering van onze kant? Dan nemen wij natuurlijk wel de retourkosten voor onze rekening. De kosten van het verzenden van een eventuele omruil betalen wij dan weer.

Naast de retourperiode gelden er enkele voorwaarden:
- Alle artikelen dienen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking te zitten en uiteraard ongebruikt zijn.
- Aangehechte maatkaartjes of labels mogen niet zijn verwijderd of losgehaald.
- De artikelen mogen geen abnormale geur, vlekken, stof of sporen van haar bevatten. Dit wijst op gebruik of onzorgvuldige omgang met de artikelen.
- De artikelen dienen mede om bovenstaande voorwaarde z.s.m. weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos of plastic tas. Plak het geheel netjes dicht met plakband (liever geen duct tape, het moet ook weer open kunnen).
- Gebruik dus nooit alleen maar de productverpakking als omhulsel. Het verzendlabel blijft plakken en maakt de verpakking en daarmee het product onverkoopbaar.

Wil je jouw bestelling retourneren, stuur het dan terug naar ons adres in Groningen:
E-Veiligheidskleding.nl
Gotenburgweg 23
9723TK GRONINGEN
Nederland 

Je kunt gebruikmaken van het retourformulier dat in de meegeleverde pakbon verwerkt zit. Vermeld het nummer van de retourreden per artikel en eventueel een andere maatkeuze wanneer je hetzelfde artikel wilt omruilen. Vermeld je geen omruil, dan wordt het artikel verwerkt als terugbetaling.
Dit alles mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel minimaal het ordernummer van de bestelling en je keuze.
Optioneel kun je gebruikmaken van het algemene standaard retourformulier voor herroeping, maar dit is niet noodzakelijk.

Omruilen
Ruilen voor een andere maat is mogelijk. Controleer alsnog de maattabel. Na binnenkomst van de retournering wordt het binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling.
Omruilen voor een compleet ander product is vaak omslachtig. Ons advies is om dan een nieuwe bestelling te plaatsen en de oude bestelling retour te sturen. Bij Klarna bestellingen is omruilen voor een ander product sowieso niet mogelijk (wel andere maat of kleur).

Na ontvangst van de retournering krijg je binnen enkele werkdagen bericht. Indien je geen reden van retour of een keuze voor terugbetaling of omruil hebt vermeld kan alles iets vertragen, maar zullen we het verwerking als terugbetaling.
Hopelijk is het retour en omruilproces helder. Voor verdere vragen of service kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.